Få större bröst
07.02.2015
Hej är en tjej på snart 18 år, som knappt har 70A i storlek på mina bröst. Detta mär jag extremt dåligt varje dag och jag badar aldrig. De sitter även väldigt långt ifrån varandra så jag har inget fint litetglapp i mellan utan man får plats med en hel hand där. Min lilla syster har större bröst än mig och hon är 4 är yngre?
Har länge tänkt på en bröstopertaion och ska antagligen göra en oxå. Jag hittade nått som hette Easybust på internett och de är något så kallat "serum" eller något man sväljer under några månader så kan brösten börja växa mer? Easybust.se hette sidan. Kan detta vara ett alternativ? Eller är bröstförstorning ända utvägen.för börjar nästan gråta varje gång jag ser mina bröst.
E

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
11.02.2015
Hej E! Decibel är ju en frågeportal för finlandssvenska ungdomar vilket gör at Easybust var en ny bekantskap för mej. Har nu läst på en stund.
Jag förstår att din A kupa i din ålder känns frustrerande. Du berättar inte i vilken viktklass du är och hur du i övrigt ser ut. Överlag är ju tendensen att ifall man är smal är också brösten mindre. Du är ännu ung och dina bröst kommer att förändras ännu - oftast blir de större! :)
Om du vill helt praktiskt göra något för att få större bröst skulle jag rekommendera att du tränar upp bröstmuskulaturen som liksom ligger under dina bröst. Ifall man har små bröst syns denna träning bättre än på en person som har stora bröst. Det är inte lätt att ge övningar i textformat men jag ska försöka: Armhävningar med händerna brett isär, dvs långt ifrån varandra och att du pressar dej långt ner mot golvet innan du lyfter upp dej är bra för bröstmuskulaturen. Om det är för tungt kan du också stå lutad mot en vägg och göra armhävningar lutande mot väggen. En annan övning är bra ifall du har tillgång till Kettlebells eller hantlar. Ligg på rygg och lyft bakom huvudet med raka armar samt lyft i sidled känns i bröstmuskulaturen. Såna här övningar 5-10/20 ungefär 3 ggr i veckan ger resultatet större bröstmuskler. Ett annat alternativ är träning på gym, tränaren kan visa dej bra övningar.
Sen finns det ju också bh:n med fyllning i. Har du testat såna? :)
Easybust skulle jag inte rekommendera. På deras hemsida hittar jag ingen klar info vad varken tabletterna eller krämpreparatet innehåller. Jag tycker det här luktar lurendrejeri. Jag hittade på nätet att TV-programmet Plus har gjort reportage om Easybust. Det kan du läsa mera om här.
Sköt om dej!  Med vänlig hälsning,   Annika     hälsovårdare - barnmorska