Hair removalcream där nere
10.02.2023
Kan man ha hair removal cream på fittan, runt slidan och rövhålet? Det bara kliar och får ingrown hairs om jag shavear och ja rakar som man ska!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.02.2023
Hej,
Tyvärr måste jag svara att du ABSOLUT INTE ska sätta hair removal cream i underlivet. Det finns kräm som är tänkt till mera känsliga områden, men jag antar att du ska ha bort allt eller det mesta och då kan jag inte rekommendera ens den krämen, alla sådana typer av produkter är alltför starka för att sättas där de kommer i kontakt med slemhinnor.
Om du tyckt det varit besvärligt då du rakat, så skulle det svida och bränna 1000 gånger värre efter en sådan behandling.
Jag rekommenderar att du tar kontakt med en salong som gör brasiliansk vaxning, (alla salonger gör inte det), Då får du bort som mycket hår du vill på ett säkert och skonsamt sätt.
Kram från kosmetologen Sanna