Hjälp
22.05.2018
Hej! Jag är en tjej på 20 år, har inte brytt mig så mycket om hur slidan ser ut förut, mer än normalt. Eftersom det inte känts som att det varit nåt konstigt. Men nu när jag kollat lite mer ser jag att mina inre blygdläppar slutar ovanför slidöppningen. Och sen är det bara en liten flärp ovanför mellangården. Så blygdläpparna går allltså inte hela vägen runt öppningen. Är det normalt? Ser nästan ut som jag var två hål. När dom slutar ovanför öppningen. /orolig fundersam tjej Girly

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.05.2018
Hej.
Som du garanterat har hört så ser ju alla olika ut, även i underlivet. Om du tänker på människors ansikten så finns det ju i de flesta fall samma delar, man har ögon, näsa, kinder, mun o.s.v. men alla ansikten ser olika ut. Det samma gäller underlivet.
Jag föreslår att du bildgooglar ett konstverk som heter "The great wall of Vagina", så förstår du hur olika vi alla ser ut, och att det inte är meningen att vi skall vara likadana. Men jag förstår givetvis att man tänker på sitt utseende mellan benen, eftersom man historiskt sett aldrig har varit så medveten om hur kvinnans kön "borde" se ut som man gör idag.
Jag tycker inte att du skall oroa dig över detta. Såvida du inte har ont eller upplever problem p.g.a. din utformning så tror jag säkert att du är alldeles normal.
Kram
Tessi