Min slida gör ont
30.12.2014
Jag har ont i min slida en gång när jag var hemma och mamma jobbade så gick pappa in på mitt rum och tog av mig byxorna och trosorna jag försökte dra upp troserna men det gick inte han slett av mig trosorna drog ner byxorna och kalsongerna och började knulla mig mamma kom hem och skjälde på pappa men sen sa pappa det var Emeliey asså jag mamma själde på mig och sa knullade du pappa jag visste inte vad jag skulle säga jag vet fortfarande inte vad jag ska säga och jag vet fortfarande snälla hjälp
och sen det har min slida inte gjort ont mer
JJ

Ungdomsinformatören Jenny svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.12.2014
Hejsan JJ
Det är mycket allvarliga saker som du skriver om. Det mycket viktigt att du beställer en tid till läkaren nu genast och far och visar upp dig. Sen är detta också helt klart en barnskyddssak. På hälsocentralen kommer de att hjälpa dig vidare. Efter att barnskyddsanmälan gjorts kommer socialen att ta kontakt med din familj inom 7 dagar och sen följer en 3 månaders utredning om vad som hänt och hur man ska gå vidare. Som sagt detta är mycket, mycket allvarligt och inget som du kan låta vara eller låssas som att det inte hänt. Du måste gå vidare med detta, så här får det inte gå till i en familj!!!!
Du behöver inte vara rädd för att göra en anmälan. Det betyder inte att din pappa kommer att hamna i fängelse eller att du blir flyttad till ett fosterhem. Men, det får inte heller hända igen. Du ska veta att personalen både på Hvc och på socialen har ditt bästa som mål hela tiden, de vill att du ska ha det så bra som möjligt <3
Många kramar från ungdomsinformatörerna Sanna och Jenny