Öhh
22.02.2023
Hej! Jag fick min mens för ungefär ett år sen och mina bröst är jättesmå. Jag har minst bröst av alla mina kompisar. Det känns som att mina bröst inte ens växer. Är det normalt? Look

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.02.2023
Hej,
Med tanke på din ålder så är det HELT normalt att dina bröst inte har utvecklats ännu. Din kropp är långt ifrån färdig och den gör sitt allra bästa hela tiden, så försök att ha tålamod och vara snäll med den. Ytterst få tjejer i din ålder har en kropp som är "färdig", och den skall ju inte vara det heller för din utveckling har precis börjat.
Din kropp är din egen, din kropps uppgift är inte att se ut som alla andras utan att ge dig en plats att finnas i. Försök att samarbeta med din kropp och lära känna den, för ni skall hänga ihop livet ut och det enda som sist och slutligen är avgörande för om man är attraktiv eller inte är inte exakt hur kroppen ser ut utan det att det syns på din utstrålning om du trivs i din kropp. Det innebär ju inte att man älskar sin kropp alla dagar, men om du behandlar den väl och ger den det den behöver (mat, vila, motion) så kommer det att synas utanpå att du respekterar din egen kropp - och det är attraktivt.
Försök att ha tålamod <3
Kram,
Tessi