Ont att pulla...:(
26.07.2020
Hej! Det känns som att jag inte kommer tycka att sex är skönt första gången för när jag pullar så gör det ont, jag har provat flera gånger att pulla då ja är upphetsad men det gör ont varenda gång känns de likadant att ha sex? Och hur ska ja göra för att ja ska tycka de är skönt?
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
27.07.2020
Hej,
Jag vad är det som känns ont? Svider det eller känns det som om det är något där inne som gör ont?
Jag tycker du ska gå och träffa någon som kan undersöka dig, t.ex. en gynekolog. Du kan också gå till skolhälsovårdaren när skolan börjat igen, så kan du få hjälp med att hitta någon som kan undersöka vad det är som gör ont. Oroa dig inte! Det kommer att gå jätte bra den dagen du är redo för samlag!
Ett tips från mig är att inte pulla, då det gör ont, utan försök smeka klitoris istället. Klitoris sitter ovanför vaginala öppningen, där dina inre blygdläppar möts. Många tycker det är väldigt skönt att smeka klitoris. Var försiktig, och känn efter hur hårt och hur snabbt du vill smeka dig själv. Du kan gnida eller göra cirkelformade rörelser med fingret på klitoris. Känns det bättre?
Kram!
Malin Wiik-Norrman