Problem med flytningar
18.01.2016
Hej, alltid före mensen får ja en stor mängd flytningar som gör att ja använder en massa trosskydd/trosor på en dag och det är bara jätte jobbigt så ja undrar om ja kan använda menskopp under hela veckan då jag har en stor mängd flytningar?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.01.2016
Hej.
Jag ser ingen anledning till att du inte skulle kunna använda menskopp istället för trosskydd om du har väldigt kraftiga flytningar. Det kan ju hända att flytningarna ökar ytterligare lite då du har menskoppen där, eftersom den trots allt är främmande för kroppen. Men bara du är noggrann med hygienen (ren kopp, rena fingrar, o.s.v.)  så kan du ju åtminstone kolla hur det funkar med menskopp.
Det värsta som kan hända är ju att du får återgå till trosskydden ifall slidan verkar bli irriterad på att ha koppen där, men det lär ju visa sig.
Kram
Tessi