Såriga bröstvårtor
17.07.2018
Mina bröstvårtor var till en början bara torra, efter ett tag fick jag sår på ena bröstvårtan. Det blir nån slags sårvätska och det svider. Efter ett tag torkade det och försvann nästan, men nu har jag fått sår på båda bröstvårtorna. Det kan ha vart efter att jag svettats väldigt mycket nu. Jag har en gång tidigare haft sår på bröstvårtan under vintern för ett år sen, det försvann efter några veckor. Är det något farligt och hur kan man bota det? för det svider å vätskan torkar fast i kläderna. ...

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.07.2018
Hej.
Jag tycker att du skall boka en tid till en läkare för att visa upp dina bröstvårtor. Jag tror knappast att det är någonting allvarligt. Anmtagligen har det mest att göra med att du har svettats mycket samtidigt som huden är torr, men det är ändå någonting som bör tas på allvar och kollas upp.
Läkaren kan också ta ställning till vilken salva du skall använda för att bröstvårtorna skall läka så bra som möjligt.
Ring till hvc och boka en läkartid så fort som möjligt, även om det skulle gå över av sig själv är det viktigt att kolla upp saken eftersom det har varit ett återkommande problem.
Kram
Tessi