Skinnflik i slidöppningen
13.06.2021
Jag har en skinnflik som hänger ut ur slidöppningen, den har ingen känsel hur mycket jag en kniper, den är 1-2cm lång inte så jättetjock. Svider ej, tar ej ont, stör mig inte på det men är fundersam. Tacksam för svar

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.06.2021
Hej,
På basen av det du skriver låter det som att det helt enkelt är en bit av slidans slemhinna. Det är inte farligt och om du inte har problem av den så behöver man inte nödvändigtvis göra någonting åt den. Alla människor är lite olika byggda så det är ingenting speciellt konstigt med det.
Om du vill kan du boka en tid till preventivrådgivningen för att bli undersökt, då kan barnmorskan kolla upp saken och ni kan tillsammans fundera över huruvida fliken skall tas bort eller om det är bättre att den sitter kvar.
Ingen stress.
Kram,
Tessi