Sprucken mellan anus och slida?
27.09.2015
Hejsan!
Jag har känt av de senaste gångerna jag kissat att det sticker till och kliar mellan anus och slidöppningen. Har smörjigt in mig med jukon men det svider som sjutton så fort man tar på det stället.
Har märkt att det svider lite vid vissa ställningar vid samlag. Min pojkvän gillar att ha sex när vi ligger och skedar. Alltså den positionen.
Kan det hända att han spräckt mig lite?
Går på p-piller och vi använder inte kondom. Samt har aldrig testat mig för könssjukdomar Tjolahopp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.09.2015
Hej.
Det låter som att du fått små ytliga sår vid slidöppningen då ni har haft sex. De kan kännas som du beskriver - sticka och klia under och efter sex. Det är inte farligt och de brukar läka snabbt.
Du skriver att du inte har testat dig för könssjukdomar, och det tycker jag att du skall göra om du har haft oskyddat samlag med någon annan innan honom, eller om han har haft det innan dig. Så md andra ord tycker jag att du skall testa dig om det finns någon risk för könssjukdom, men små fissurer (ytliga sår) kan vara helt normala och ofarliga även utan att det rör sig om en könssjukdom.Det beror ju lite på vilken ställning man har sex i och hur länge man håller på.
En annan sak ni kan testa är glidmedel, eftersom friktionen inte då blir lika hård så risken för "skavsår" är mindre. Glidmedel får man köpa i nästan vilken butik/varuhus som helst eller på apoteket.
Gå till en ungdomsmottagning och ta reda på hur du skall göra för att få testa dig för könssjukdomar och sedan går ni och shoppar glidmedel!
Kram
Tessi