Sticker i underlivet
24.04.2022
Hej! Jag har varit tillsammans med en kille i tre år. Vårt sexliv är ganska bra, men på sista tiden har det börjat sticka in i mig (känns som en nål) under sexet. Det är i en viss position och det känns inget när han fingrar mig.
Vad kan detta vara? Är det farligt?
Har haf fundringar på att det skulle kunna vara livmodertappen, men varför skulle den börja kännas nu plötsligt när jag inte kännt av det tidigate?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.04.2022
Hej,
Jag tror inte att det är någonting farligt, för jag kan inte komma på vad det i så fall skulle vara. Men jag tycker att det bästa sättet att ta reda på vad det är skulle vara att helt enkelt boka en tid till preventivrådgivningen och bli undersökt. De kan då utesluta att det inte är frågan om någonting som är "fel".
Så ring till preventivrådgivningen och berätta som det är, att du känner samlagssmärta och vill kolla upp att allting ser ut som det ska. Det är bra att du tar tag i saken och det är ingenting du behöver skämmas över eller tycka att är pinsamt, tvärtom betyder det ju att du tar ansvar för dig själv och för ditt eget välmående.
Kram,
Tessi