tampong sjukt
25.06.2015
Varför tar det sjukt inne i slidan då jag lägger in tampongen och sen tar det lite sjukt efter att den är inne?
Kan inte förklara på vilket sätt det tar sjukt men det värker iaf klackaskor

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
30.06.2015
Hejsan Klackaskor!
Jag gissar att du känner smärta för att du inte för in tampongen tillräckligt långt in. Köp minsta modellen tamponger - då är det lättare. Det finns en tampongmärke (kan väl inte göra reklam här men det börjar på T...) som har införingshylsor på en del av sina produkter som är i tunn plast. De glider lättare in och är därför lättare att använda. För in den så långt att det tar emot. I slidan har du bara känsel i de yttersta centimetrarna, vilket gör att därför känns inte tampongen när den är tillräckligt högt upp.
Läs gärna mera om tamponganvändning här.
Öva lite så märker du nog när den sitter rätt! :)
Lycka till! Med vänlig hälsning, Annika         barnmorska - hälsovårdare