Brösten blir större..?
14.09.2014
Hejsan Decibel!
När jag och min flickvän har sex känns det som om hennes bröst blir större? Kan det bero på att blodflödet i brösten ökar eller är det bara jag som är så kåt att jag inbillar mig? Pussgurkan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
17.09.2014
Hej Pussgurkan!
På onsdag är vår härliga specialungdomsinformatör Tessi, som är sexualrådgivare och hälsovårdare, i jobb här på Decibel igen, så hon svarar på din fråga då. Men kort före det: nej, du inbillar dig inte för ja, det är normalt att brösten liksom svullnar när man är sexuellt upphetsad. Men som sagt, Tessi förklarar mera!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Väldigt uppmärksamt av dig! :D Precis som du skriver så blir din flickväns bröst antagligen större under sex. Sexuell upphetsning hos flickor gör ju bland annat att bröstvårtorna hårdnar och vårtgårdarna sväller. Men det ökade blodflödet till brösten gör också att vävnaden i brösten utvidgas och då kan brösten bli upp till 25% större!
Det är rent otroligt vad våra kroppar kan hitta på för att öka vår njutning. Så njut av varann och av era fungerande, fantastiska kroppar.
Hälsningar
Tessi