Brösten och snippan
12.09.2014
Varför har jag bara en liten cirkel runt min bröstvårta men min bästis har en stor.. Hennes bröst är nog större. Vi är inte lebb men vi brukar stoppa in fingrarna i varandras snippor ibland.. Det är skönare om någon annan gör det åt en själv men jag får inte orgasm.. :-/

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören vid Nuortenelämä.fi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.09.2014
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Tack för din fråga. Svar på din fråga är att brösten ser olika ut på olika, alla bröst är unika. Det är jätte bra att hålla koll på sina bröst. Alla kvinnor, unga som gamla, borde kolla sina bröst med jämna mellanrum för att lättare upptäcka eventuella förändringar.
Ha en trevlig höst.
ungdomsinformatör Tiina Palonen / Reimari.info
Hej.
Ett litet tillägg till Tiinas svar. Du är ju ännu i den åldern då din kropp förändras väldigt mycket, så dina bröst har nog inte vuxit klart ännu. Och även sen då de har vuxit färdigt så finns det inte två par bröst i hela världen som är precis likadana. Vissa har större bröstvårtor än andra, och det är helt normalt. Så försök att vara nöjd och stolt över att dina bröst inte är likadana som någon annans i stället för att jämföra dem och bli osäker.
Det är ju skönt om du och din bästis har en sån relation att ni kan vara avslappnade och njuta tillsammans. Det behöver inte betyda att ni är lesbiska, och även om ni skulle vara det så är det helt okej. Att du inte får orgasm kan bero på olika saker, dels är det ganska svårt för en annan människa att smeka en så "rätt" att man får orgasm, och dels kan det hända att du spänner eller oroar dig och att det gör det svårare att få orgasm. Försök att slappna av och var glada att ni har varann. Det är inte alla som har en så trygg relation till sin bästa vän att man vågar vara såhär nära.
Vänliga hälsningar
Tessi