Hej
13.02.2016
Hejsan jag undrar en sak kan ett underliv ruttna hela mitt underliv är skrynkligt och ser nästan ruttet ut underlivet är brunt och lite blått nästan blygdläpparna är långa o skrynkliga tackar gärna för svar Brottartjejen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.02.2016
Hej.
Jag tror inte att ditt undeliv håller på o ruttnar, det ser antagligen alldeles normalt ut. Idag är det ju lite annorlunda än det var för 100 år sedan. Eftersom det idag finns en stor industri kring porr så ser man relativt ofta bilder på kvinnors underliv, men det man då måste komma ihåg är att dessa sällan är "vanliga" underliv.
Kvinnor i porrindustrin har väldigt ofta opererat sina underliv för att de skall se "snygga ut", och med snygga avser man uppenbarligen ganska ofta att blygdläpparna skall vara släta och små, som på en liten flicka. De inre blygdläpparna skall helst inte synas alls. Färgen kan ju också påverkas både genom blekning och smink då det visas upp på film, men i verkligheten ÄR underlivet mörkare p.g.a. hormoner och att huden är annorlunda där än på andra ställen.
Vill du ha en mer rättvis och realistisk bild av hur en kvinnounderliv ser ut så kan du googla bilder på "the great wall of vagina". Det är ett konstverk där konstnäsren Jamie McCartney har gjort gipsavgjutningar av 400 kvinnounderliv. Det du kommer att märka då du tittar på konstverket är att ALLA underliv är olika, men ALLA ser skrynkliga ut. Personligen önskar jag att alla, både killar och tjejer, skulle titta på dessa konstverk för att de skulle förstå att det är helt ok med skrynklor och veck - för det är meningen att det skall se ut så.
Var du nöjd över ditt underliv, över att det fungerar och är DITT eget. Om du skulle träffa på någon som har klagomål angående skrynklorna på ditt underliv så säger det betydligt mer om den personen än det säger om dig.
Kram
Tessi