Svettas
21.01.2017
Hej decibel! Jag undrar en sak. Jag svettas alltid "jättemycket" i slidan,vilket gör att alltid när jag suttigt nånstans så blir det ett märke efter svettet. Det är alltid lika pinsamt när det syns på stolen jag suttigt på och om nån ser det så skäms jag jättemycket! Vad kan jag göra för att det ska sluta? Tacksam för svar! Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.01.2017
Hej.
Alla människor svettas ju nog över hela kroppen, även vid könsorganet, så jag är inte säker på att det går eller att man ens ska göra någonting åt det, men det du kan göra är förstås att se till att "ventilationen" fungerar som den ska, d.v.s. undvik att raka bort allt hår och använd trosor i bomull, inte syntetmaterial. Det kan också vara en idé att inte använda så supertajta underkläder utan sådana som tillåter lite luftväxling, d.v.s. inte strings.
Men som tur brukar människor sällan kolla stolar så noga efter att nån har stigit upp, så jag tror att det är mest du själv som tänker på saken. Jag tror inte att det är något "fel" på dig, men antagligen går det att påverka genom att välja andra kläder och låta underlivet får lite luft inuti kläderna.
Kram
Tessi