hej
24.05.2014
Hej! Har ni några tips på några goda alkoholdrycker som är ungefär 20%? Har försökt hitta olika drycker på alko men är ganska dålig när det gäller alkohol.
Jag gillar drycker som är väldigt söta och med frukt smak. Det skall också vara en sån där dryck man kan dricka hos åminne/fagerö. Alltså inte vin eller något sånt. Prisen ska hälst inte gå över 15€.
Tacksam för svar! :) hej
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
03.06.2014
Hej!
Tyvärr kan vi inte ge tips på märken eller sorter, dels för att vi inte skall marknadsföra ett visst märke eller en produkt och speciellt när det gäller alkohol kan vi inte främja ungdomars alkoholbruk, även om ungdomarna i fråga skulle vara myndiga. Decibel används av allt från 12-13 -åringar och uppåt, vilket också påverkar vår ställningstagande i denna fråga.
Vårt råd är att du frågar personalen i Alko - de är experter på ämnet och vet mycket om olika smaker etc. De kan också ge dig olika alternativ och vet bättre hur det ligger till med priser och alkoholhalt.
Hoppas du inte blir alltför sur på oss nu när vi inte kunde svara på din fråga!
Njut av sommaren! :)
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna och sommarjobbaren och storasystern Angelica