Jag får inte utlösning när jag runkar. Vet inte riktigt hur jag ska göra
10.06.2025
Jag försöker att det ska komma. Men är det något jag gör fel? måste jag titta på något? Nick

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.06.2025
Hej,
Jag tror inte alls att du behöver oroa dig över att någonting är fel. Om det känns skönt att onanera så skall du bara fortsätta just på det sätt du gör - och för att det är skönt. Då gör du rätt. Oavsett om du får utlösning eller inte.
Det att du inte har fått utlösning då du onanerar kan antingen bero på att du inte ännu är tillräckligt fysiskt utvecklad, d.v.s. det har helt enkelt inte kommit igång ännu med produktionen av sädesvätska och det är ingenting du kan påskynda utan din kropp sköter det själv och den tar den tid som den behöver.
Det kan också bero på att du helt enkelt inte har hållit på tillräckligt länge då du onanerar, eller att du på grund av att du stressar över det inte kan slappna av.
Men i nuläget finns det faktiskt ingen anledning för dig att oroa dig över att någonting skulle vara fel. Din kropp jobbar för fullt hela tiden och gör sitt bästa. Jag förstår att du är otålig och vill att alla funktioner skall komma igång, men det bästa du kan göra är att ha tålamod och vara snäll mot dig själv. Fortsätt att göra det skönt för dig själv på det sätt som känns bra så kommer det nog att lösa sig helt av sig själv.
Kram,
Tessi