TOBAK
23.12.2019
All röjker ju för nikotinen och en massa skit jag röjker för att jag vill dö, ja bryr nt me nameir, mett liv e rejj hejlt fuckt upp, föreldra vejt no åv att ja ha testa t röjk men nt vejt di na att ja röjke fleir gangona om dan, ja ha lova me sjölv t slut 2020 men he kmr skit se. Vafan Ska ja gö

Ungdomsinformatör Ida svarar
30.12.2019
Hej!
Vad är det som gör att du mår dåligt? Fastän allt känns hopplöst just nu så kom ihåg att det kan bli bättre och det kommer inte att kännas hopplöst för alltid. Våga be om hjälp! Ta kontakt med kuratorn eller skolhälsovårdaren, dom finns till för att hjälpa.
För det första så vill jag säga att vad bra att du har börjat funderat över att sluta röka, det är det första steget. Du har nu redan på förhand också tänkt tanken att det kommer att skita sig, du behöver tro på dig själv och tro på att du kommer att klara det. Skriv ner varför du vill sluta röka, ta också reda på vilka nackdelar det finns med att röka.
Länkar här till våra infosidor om att sluta röka - förhoppningsvis hittar du något annat tips där. Ta hand om dig nu och kom ihåg att du duger precis så som du är!!
Kram, Ida