Absolut torr- HJÄLP!
03.05.2014
Hej decibel!
Jag skrev hit för ungefär ett år sedan om jag svettades under armarna utan att jag ens ansträngt mig. Ni tipsade om Absolut torr som jag köpte och det hjälpte väldigt, väldigt bra. Jag använder det fortfarande en gång i veckan, men huden i armhålorna har torkat ut TOTALT. Det är missfärgat (brunt) och rynkigare än någon annan stans på kroppen. På senaste tiden har jag också fått ännu mer problem när jag använt det än innan. Blir t.ex. helt röd och det börjar klia som fan när jag duttat på det. Det svider också så mycket så jag vaknar på natten om jag rör mig. Även på morgonen när jag tvättat bort det har jag ont och är tomatröd under armarna. Jag smörjer in mig dagen efter varje gång jag använt det men det hjälper inte mot torr-heten.
(Vill också klargöra att jag aldrig använder den precis efter rakning och jag ser alltid till att jag är torr när jag duttar på.)
Jag vet att detta inte är bra och att jag borde sluta använda den, och jag har försökt men det fungerar INTE. Jag svettas som jag vet inte vad, och kan inte vara utan den.. Skulle nästan behöva användas 2 ggr/ veckan. Jag kan ju inte gå runt och svettas så.. Pinsamt och jobbigt!
Det är inte bara precis armhålan där jag svettas, utan också en bra bit runtom. Så har jag linne på mig ser man lite av missfärgningarna, ser inte klokt ut. Så vad gör jag??
Jag har testat en annan produkt men den hjälper inte alls. Så hjälp!
Ett stort "event" närmar sig och jag ska ha klänning men känner inte alls för det med tanke på hur det ser ut just nu..
Kram kram kram!

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
09.05.2014
Hej!
Är det så där illa ska du absolut sluta med Absolut Torr och uppsöka läkare istället. Kanske finns det andra saker som du kan pröva som inte skulle vara så illa i längden för din hud - vi har hört rykten om mediciner men har inga fakta på det. Så kolla med en läkare. Det finns ju också utvägen att genom ett ingrepp kapa en viss nerv som gör att man inte svettas under armhålorna längre. Men det är en stor åtgärd och det är möjligt att den inte kan göras innan man är myndig och färdigutvecklad. Igen, kolla med läkare.
Och beklagar att du har det så jobbigt med svettandet. Det är inte kul och vi lider med dig. :(
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna