Hängbröst?
13.06.2019
Hej!
Jag har "normalstora" bröst enligt mig själv och jag använder vanlig bh med kupa när jag är bland folk. Nu på sommaren märker jag att jag svettas ganska mycket i en vanlig bh så jag har skaffat mig några behåar utan kupa. De har endast ett "inlägg" så att man inte ska se bröstvårtan. Men, får man hängbröst om man går nästan varje dag i behåar som inte ger något stöd?
https://cubus.com/sv/p/underklader/bh/broadlace-bygellos-bh/7161127_F990#accept
Det är sånhär liknande.
Jaop

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.06.2019
Hej.
Nej, du kommer inte att få hängbröst fast du använder en bh-utan byglar eller definierade kupor. Jag tror nog att den bh:n du skickade länk på ger samma stöd åt dina bröst som en bh med kupor och byglar.
Huruvida man får hängbröst eller inte handlar om flera olika faktorer, dels genetiska (hur stora bröst man har, hur tunga bröst man har, hur vävnaden i brösten är och hur elastisk huden är) men också just användningen av bh. Men om dina bröst är "normalstora" d.v.s. inte så tunga så tror jag nog att du obehindrat kan använda precis vilken bh du vill så länge den känns bekväm.
Kram
Tessi