Jag slog i TÅN!!
27.10.2017
Jag vet inte om ni svarar på sånahär frågor. Men jag har slått i min tå och nu blöder det från under nageln och jag har ingen aning vad jag ska göra, det bultar och gör jätteont! Whatup

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.10.2017
Hej.
Fy då. Det kan göra riktigt ordentligt ont att slå i tån, men tyvärr finns det inte sådär jättemycket man kan göra åt saken. I de fall där det blir en blodansamling under nageln så kan man bränna ett litet hål i nageln så att blodet slipper ut och trycket försvinner. Men som jag förstår det på din fråga så handlade det mer om att du slog i tån och att det började blöda under nageln. Om nageln lossnar lite från nagelbädden så gör det garanterat ont, men det enda man egentligen kan göra då är att se till att hålla tån ren, så att det inte kommer in smuts i såret under nageln. Försök att använda skor som inte känns för spända. Om det gör ont så är det för trångt.
Annars gäller det nog bara att följa med. Gå och visa upp tån för din skolhälsovårdare om det är någonting du funderar över.
Kram
Tessi