min hud
13.05.2016
Jag har en märklig fråga. Har försökt googla runt lite och kollat med andra i min omgivning om de har haft samma problem.
Det handlar om min hud, jag har absolut inget problem med min hy, den är torr men inte något nämnvärt problem. Men jag kan ibland ha konstig känsel i den, plötsligt kan den bli rysligt kall eller så får jag riktigt ont i huden. Tex. Ibland när ja ska duscha så kan jag inte göra det för det gör så ont i huden. Konstig känsla men det känns som om någon sticker nålar i mig. Det kan ibland ta så ont att jag tom börjar gråta. Det är huden som är sjuk inget innuti mig.
Jag har ångest funderar på om ångest kan skapa sådana här problem ? Jätte konstigt jag vet men jag är märklig!

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.05.2016
Hej!
Det här är nog något som du borde kolla med en läkare, tyvärr. Det kan finnas en rad olika orsaker till att din hud känns så som den gör exempelvis vid dusch, men det är inget vi kan spekulera i utan att ha sett dig, utfört vissa undersökningar (som blodtrycksmätning, kroppsfettprocent och näringsintag, genetiska sjukdomar osv) och ställt frågor. Så vi rekommenderar att du bokar läkartid. Alla tecken som kroppen ger på att allt inte står rätt till ska man absolut ta på allvar!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott