Skaffa "osynlig" tandställning
03.08.2018
Hej jag är en 19 årig kille från Närpes som skulle vilja räta ut mina tänder, men jag vill verkligen inte ha dom vanliga fula sortens tandställning, jag undrar var närmaste stället där jag kan skaffa tandställning som ligger bakom tänderna eller genom synliga skenor som jag kan ta av och på när som helst finns?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.08.2018
Hej.
Jag tycker att du skall börja med att kontakta den "vanliga" kommunala tandvården i din hemkommun. D.v.s. de tandläkare som finns i anslutning till din hälsocentral. Berätta för dem vad det är du skulle vilja ha och hör på vad de har för synpunkter. Det finns i sig ingen garanti för att de kan erbjuda den servicen som du önskar, men de kan antagligen hjälpa dig med att berätta om de tror att en sådan tandställning skulle ge önskat resultat, och vem du isåfall kan kontakta för att få det gjort.
Ring till tandvården i din kommun och boka en tid.
Kram
Tessi