hej
01.01.2015
Hej! Jag är en kille på 16 år och undrar vad det är för stor "boll" liknande sak i min röv som gör ont den är på utsidan av mitt rövhål och den kom dit mittiallt och den gör jätte ont.. tacksam för snabba svar
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
02.01.2015
Hej!
Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej. Tack för din fråga.
Enligt din beskrivning har du tydligen hemorrojder. De är uppsvullna blodkärl vid ändtarmens öppning. Du ska kontakta din närmaste hälsocentral eller skolans hälsovårdare. Det finns flere möjligheter hur man kan sköta dem, met är bäst att diskutera om olika möjligheter med hälsovårds experter hur du ska gå vidare med ärendet.
Har det så bra och gott nytt år.
Mika - Ungdomsliv.fi