Hjälp
14.08.2017
Hej jag har en fråga jag pillar typ varje dag o jag vågar inte ha sex för jag tycker min fitta ä för ful pågrund av all pullning min fitta ä ful ä det tack vare pullningen ?? Jag har sett finare fittor mina kompisar har fina men inte jag 123347372828383

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.08.2017
Hej.
Det är inte alls konstigt eller ovanligt att onanera varje dag, och det påverkar INTE utseendet på ditt kön. Det är idag väldigt vanligt att tjejer oroar sig över utessendet på sina underliv, kanske därför att man i porren ser bara en sorts underliv - rakade, blekta och med små och släta blygdläppar (d.v.s. en slida som ser ut som på en liten flicka). Man skall komma ihåg att majoriteten av underliv och blygdläppar inte ser ut som på film (precis som att majoriteten av killars underliv inte heller ser ut som på film). Det vanligaste då det gäller kvinnors kön efter puberteten är att de inre blygdläpparna hänger utanför de yttre, att blygdläpparna är mörkare än huden runtomkring och att huden är mer eller mindre rynkig då man inte är upphetsad.
Jag tycker att du skall bildgoogla ett konstverk som heter "the great wall of vagina". Konstverket visar 400 gipsavgjutningar av kvinnors undeliv, och där kan du se exakt hur olika de ser ut. Det är samma sak med våra slidor och blygdläppar som med våra ansikten - de ser alla olika ut, men det betyder inte att det finns någonting som är mer "rätt" än någonting annat.
Jag tycker att du skall sluta stressa över utseendet på ditt underliv. Du ser ut exakt så som det är meningen att du skall se ut. Var istället glad över att du har förmågan att uppleva njutning tillsammans med dig själv. Respektera din kropp - den är din egen. Tyvärr finns det ju många människor som är okunniga ifråga om hur ett kön ser ut IRL (både kvinnors och mäns) men det viktigaste du kan göra är att vara stolt över ditt eget och, då det blir aktuellt, hitta en partner som tycker om dig, då kommer hen även att älska ditt underliv precis som det är.
Det låter som en kliché, men det är helt sant.
Kram
Tessi