Utslag o ppiller
10.06.2017
Hej, jag började äta p-piller för ca 6-7månader sedan. Nu har jag varit utomlands och är full med "solexem" eller vad jag ska kalla det till. Kan det p-piller påverka? Äter Tasminetta :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.06.2017
Hej.
Det är svårt att veta exakt vad "soleksem" beror på, men dina p-piller kan påverka saken, och utan att ha sett dig eller hur dina eksem ser ut har jag svårt att säga vad du borde göra. Så jag tycker att du borde kontakta preventivrådgivningen och diskutera saken med dem. De kan bättre uttala sig om huruvida du borde testa en annan sorts piller eller vad du skall göra åt saken.
Så ring till preventivrådgivningen, eller stället du fick dina piller ifrån så hjälper de dig.
Kram
Tessi