För smal
26.01.2015
Jag är naturligt smal, eller de är varje fall vad jag tror, äter normalt mycket och går trotts all skräpmat jag äter inte upp i vikt, ALLT jag äter försvinner. Alla kommenterar hela tiden att jag är så smal, "har du aneroxia" är det många som säger, och nej de vet jag att jag inte har för jag tänker aldrig på vad jag äter eller hur mycket jag äter, blir bara glad när jag äter mer än vanligt. Vill så gärna gå upp i vikt. Har för lågt BMI och sjuksköterskan på skolan säger att jag måste äta mer, men jag där inte i mig nätt mer än när jag är mätt? Hur går man upp i vikt? Har så himla smala ben och armar och mår så dåligt över detta. Varje gång nån säger att jag är smal blir jag så ledsen men jag brukar skratta bort det, för dom ser det inte som något elakt. Skulle så mycket hellre vara tjock...alla säger att det är drömmen att äta vad man vill och inte gå upp i vikt..men de är det verkligen inte :( Underviktig :(

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
28.01.2015
Hej Underviktig! Du skriver inte ut din vikt och din längd vilket gör att jag bara får skriva utgående från tron att du är underviktig. Men jätteviktig som person! :)
Om du vill ha mera massa i dina ben och armar rekommenderar jag helt enkelt att du börjar träna på gym kanske 2 gånger i veckan. Träna då speciellt armar och ben som du vill forma upp lite. Du kommer rätt snabbt att se resultat! Om ditt gym har en PT som vid första besöket kan ge dej lite träningstips skulle det vara super! PT:n kan hjälpa dej att träna musklerna mångsidigt för att formen på dem ska bli snygg och inte bara se "klena" dvs smala ut.
Muskler väger mera än fett vilket gör att den här träningen också kommer att börja synnas på vågen.
Lycka till!          Med vänlig hälsning,   Annika        barnmorska - hälsovårdare