vill ha platt mage.
20.10.2013
har väldigt ångest... Jag gillar mina runda former och sådär. Men var smal förr och nu senaste 2åren ha jag bara gått upp i vikt. Känner mej så himla tjock hela tiden, speciellt senaste året då jag slutat träna. Det är min mage som jag har så himla ångest över, den är inte sådär platt som jag alltid ha vila den sko va :( min vikt är 60kg, och jag är 171cm, är det normalvikt???. Hur ska man bli nöjd med sitt extra fett då det bara kommer mera..

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.10.2013
Hej, du är i nedrekanten för idelavikt men iallafall så ligger du alldelels bra till med vikten :) Man ändras ju i kroppen under hela sitt liv, men det är klart att om man tidigare tränat mycket och så plötsligt slutar men fortsätter äter lika som när man tränade så gör man inte av med lika mycket när man intre tränar mera. Nu skriver du ju inte vad du tränade då tidigare och inte heller hur ofta, och inte om du inte alls gör något nu mera, så det är ju lite svårt att säga vad och hur du borde göra. Men sådär överlag så är det ju nog bra för oss alla att röra på oss i någon mån och inte bli totala soffliggare ;)
Om du nu inte vill träna det du tränade tidigare kanske du kan hitta något annat som du skulle gilla. Det finns ju massor med olika saker, tex simning, vattenlöpning, långpromenader, jogging, aerobic mm som du kanske skulle gilla. Sen finns det ju också bra jumppaprogram på nätet tex på I Forms sidor. Man behöver ju inte tokträna för att få resultat men om man har något som man gör åtm tre gånger i veckan så på sikt borde det nog märkas. Helt vanliga magisar, typ 30-40 st varje kväll gör nog också susen.Man behöver ju inte vara trådsmal heller, det är inte alltid det vackraste. Man ser som bäst ut bara man gillar sig själv och sin kropp, då får man en utstrålning som gör att man ser vacker ut. Att gå med rak rygg är ju också ett trick som funkar, ingen ser bra ut med kutrygg. Öva hemma att gå med en bok på huvudet för att få fin hållning.
Frisk luft, någorlunda hälsosam mat och lagom med motion är det som funkar bäst. Hälsar ungdomsinformatören Sanna