Färga håret
20.10.2024
Hej. Jag skulle vilja färga håret blondare. Jag är redan blond men det håller på att tona ut till en mörkare nyans och jag skulle vilja slicka hela håret ljusare. Men jag undrar var man kan färga håret billigast. Jag vill lägga så lite pengar som möjligt på det och jag vill inte göra det själv. Var är det bra och billigt att färga håret är i Jakobstad trakterna?? Rosen
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
22.10.2024
Hej!
Tack för din fråga. Tyvärr är det svårt för oss att jämföra priser bland frisörsalonger i Jakobstadstrakten eftersom många av dessa salonger inte lagt ut sina priser på sin webbsida. Antagligen av den orsaken att det är svårt att säga med säkerhet vad ett besök kommer kosta före man fått se och känna på kundens hår. Därför är det också svårt att skicka och fråga om priser.
Det bästa för dig vore att googla "frisörsalonger i Jakobstad" och sedan besöka dessa ställen och förklara vad du vill göra med ditt hår, du kan be dom uppskatta vad det hela skulle kosta för din del men notera att det kan bli både dyrare eller billigare i slutändan. Längd, tjocklek och kvalité spelar stor roll när det kommer till slingning och färgning av hår. Sedan kan du jämföra priserna och välja vilket ställe du vill gå till. Du kan såklart försöka kolla ifall någon av dessa salonger har lagt ut sina priser online men var beredd på att många ställen inte gör det.
Det är ju dock viktigt att inte enbart tänka på priset, jag gissar ju att du också vill bli nöjd med resultatet. Om du vet någon person (eller personer) som har liknande hårfärg som du vill ha så kan du gå och fråga den personen vart hen brukar gå och vad det brukar kosta (tänk på att era hår är olika och därför kan kostnaderna variera).
Blondering och slingning blir tyvärr i längden ganska dyrt om man vill upprätthålla sitt blonda hår. Det kräver nya frissabesök med några månaders mellanrum för bäst resultat.
Kram och lycka till!
Rosanna