För små skor
03.10.2024
Hej! Jag är en 15 årig tjej på stabila 158cm. Jag har ett problem… jag har allt för stora fötter. Min skostorlek är 46 och jag vill jätte gärna ha ett par klackaskor till ett bröllop jag ska på. Finns det något ställe där jag kan köpa klackar i min storlek? Eller finns det något sätt man kan krympa fötterna på? Snälla hjälp mig
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
04.10.2024
Hej!
Tack för din fråga. Vad roligt med bröllop!
Tyvärr minskar utbudet på klackskor rejält när man har storlek 46. De flesta butiker har dumt nog inte större än 42-44. Men jag hittade några klackskor i storlek 46 på Asos, Temu och Shein. Du kan även gå till lokala butiker där det säljs skor och fråga ifall dom har din storlek eller om dom skulle kunna beställa in den. Om man tar klackar med öppen tå kan det ju hända att man klarar sig med en storlek mindre, men det är kanske lite väl kallt för såna skor för tillfället.
Kom ihåg att man också kan vara jättesnygg och elegant i låga skor. Ifall du inte hittar ett par klackar som du gillar kan du garanterat få ihop till en riktigt snygg outfit även om du har t.ex. sneakers.
Det går inte att krympa sina fötter, förstår att det är jobbigt att ha en större storlek eftersom utbudet på skor är så begränsat men kom ihåg att du är precis så som du ska vara. Du duger precis som du är.
Hoppas att du hittar ett par skor som du gillar och att du får en riktigt rolig dag/kväll!
Kram <3
Rosanna