Present till kille 18
11.01.2016
Min underbara pojkvän fyller snart 18 år :). Skulle vilja ge något fint till honom men jag har faktiskt igen aning vad jag skulle kunna ge till honom, några ideer? :) Tänkte att det får vara kanske liite dyrare eftersom att han ändå fyller 18 och jag gillar honom väldigt mycket för han gör allt för mig.

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Sjukskötare och socionom Alexandra svarar
12.01.2016
Hej!
Det är ofta lite knepigt det här med presenter till sin pojkvän :) Vad har han för hobbyn? Kanske han har något han brinner för och du kan hitta på något inom den kategorin? Sedan finns det ju väldigt fina smycket, t.ex halsband för män, som man kan köpa. Kedjor i olika storlek bland annat. Använder han något parfym eller kunde han vara intresserad av sådan? Kanske du får välja ut en god doft åt honom som du tror att han skulle tycka om :)
Andra alternativ kan vara presentkort till någon butik han tycker om eller restaurang, kläder, Spotify, en bok, något sportrelaterat om han har det som hobby, verktyg, telefonskal, ett foto som du förstorat upp och lagt i ram, en liten resa eller så varför inte något bilrelaterat eftersom han fyller 18 :)
Om du vill kan du hitta på något med honom också, om du inte kommer på något materiellt att ge. Säg dag och tid åt honom när han inte får boka in något annat utan den tiden är menad för er. Då kan ni fara och bowla, prova på room escape (makeitout.fi), gå ut och äta, fara på bio.. Du kan kombinera ihop några av de här. Det här kan ni göra tillsammans eller så överraskar du honom med att bjuda med några era vänner. Alternativt fixar du till en fin kväll tillsammans där hemma med en stor middag för er två och film till kvällen :)
Det är nog tanken som är det viktigaste, att han märker att du lagt ner tid på att fundera på en present till honom. Du skriver att han gör allt för dig, kanske kan du ge ett litet brev/kort där du skriver att du är tacksam över det :)
Lycka till! :) hälsningar praktikanten Alexandra