Puuttuva lattiakaivo saunassa
07.03.2025
Muutin toiseen (vuokra)-asuntoon maanantaina, ja nyt huomasin, että saunassa ei ole ollenkaan lattiakaivoa. Eihän tuommoista saunaa uskalla alkaa lämmittää. Mielestäni lattia vaikuttaa ihan tasaiselta, joten epäilen, että löylyvedet eivät valuisi pesuhuoneen puolelle, vaan jäisivät sinne lattialle. Jotain tällaista antaa syytä epäillä sekin, että saunan lattialla on epämääräisiä vaaleita jälkiä. Ihan kuin kalkkipitoinen vesi olisi seisonut siinä. Mitäs nyt pitäisi tehdä? En olisi voinut kuvitellakaan, että saunassa olisi tuommoinen epäkohta.
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
10.03.2025
Moikka!
Harmi, että olet joutunut pettymään uuteen vuokra-asuntoosi! Kaikissa saunoissa ei ole lattiakaivoa. Sitä kyllä suositellaan vahvasti, mutta välttämättömyytenä sitä ei pidetä. Näin etenkin, mikäli sauna on pesutilan kanssa yhteydessä. Lattiakaivo kylläkin helpottaa saunan pitämistä puhtaana, eikä kiukaalle heitettyä ylimääräistä vettä tarvitse kaapia pesuhuoneen puolelle tai kuivata esim. pyyhkeeseen.Lattiassa kuitenkin varmasti on vesieristys kunnossa muutoin?
Enemmän minua ihmetyttää, ettei loppusiivousta ole tehty asuntoon kunnolla ennen muuttoasi? Kalkkipitoisen veden jättämät jäljet saa kuitenkin pesuaineilla pestyä pois. Sinuna ottaisin yhteyttä vuokranantajaan tai taloyhtiöön, mikäli asia huolettaa sinua. Kerro heille huolesi, he varmasti talon tuntevana osaavat kertoa ja selittää sinulle, onko huolesi aiheellinen!
Hyvä, että olet tarkka ja huolellinen! Kaikesta huolimatta onnea uuteen kotiin!
Terkuin Stinke