Buss
06.08.2014
Hej! Underbar sida! :) Ni hjälper verkligen otrolit många människor! :) men nu till min fråga. Att om vi skulle flytta till jakobstads lite mera "norrut" men i jakobstad nog, så kan man åka med någon skolbuss till sursik skola? Finns det några bussar som går från jakobstad till sursik skola? Tacksam för svar! Ha en bra dag! ;) Flyttarna

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.08.2014
Hej, flyttarna. Tack för berömmet, det värmer <3
Nu är vi ju ganska så försenade med svaren. Kanske har det redan klarnat hur du kan resa från Jakobstad till Pedersöre. Det går nog bussar flera varje dag. Nu vet jag ju inte exakt var du kunde stiga på men åtminstone några turer borde komma ut från Jakobstad och komma just via Sursik skola. Skolan har ju börjat nu redan men de kan säkert också hjälpa till med detta. Det kan ju vara att det kommer flera elever från samma ställe och att det finns ordnat en taxi eller något. Kolla upp saken med skolans kanslist om du inte redan har det på klart.
Många hälsningar ungdomsinformatören Sanna