heijsan!
21.10.2013
Jag har haft ett jävla svårt liv ingen förstår hur tufft jag ha haft det jag har blivit mobbad i lågstadiet och så har jag blivit misshandlan av mina egna föreldrar och så nu kastade de mig ut de ville int ha mig bara för att jag är ända flickan i familjen så nu bor jag med en annan familj men jag har bara tänkt att jag ska gå vidare och försöker inte att tänka på det så mycket me jag kan ju inte träffa min familj nå mer. men ville ge ett tips åt dem som har varit med om något liknande. Ni ska gå vidare, fast det är jävligt tufft men det kommer gå bra bara du kämpar och se till att du har kompisar som värkligen bryr sig om dig du slipper långt med det och ta kontakt med en socialare, skolkurator eller en häslovårdare eller någon annan vuxen om dethär händer dig. För jag gjorde det misstaget gör inte samma ta direkt kontakt med någon. hoppas jag var till hjälpa för någon. axxee

Ungdomsinformatören André svarar
23.10.2013
Hej!
Tack för din lilla berättelse! Den kan säkert vara värdefull för personer i liknande situationer!
Allt gott!
Ungdomsinformatören André
PS från ungdomsinformatören Liselott:
Oj vad din "fråga" berörde mig! Men vet du det är så ortoligt tröstande och lugnande att höra att du faktiskt hittade en vuxen att prata med, få hjälp och stöd av! Se, det kan gå bra, fastän det är otroligt tungt och jobbigt ett tag! Och det hjälper verkligen att be om hjälp! Ingen klarar sig helt ensam.
Och jag har stor beundran för att du tror på dig själv och din framtid och för att du orkar kämpa! Ååå, om fler kunde inse att de har samma inre styrka som du har! Ni är alla värda ett ljuvligt liv och visst, vissa måste kämpa mera för att få det, men kanske de personerna också kan njuta så mycket mer av allt det ljuvliga sedan!
Stooor kraaaam, hälsar Liselott