Min mamma gillar inte killen..
24.09.2014
Jag är typ på G med en kille som inte kommer från Sverige, jag har pratat lite om de med mamma och hon tycker inte att jag ska bli tsm med honom eller bli kär i honom..vet inte tror hon har några för domar eller nått. Hans namn låter inte svenskt, men hon har inte träffat han eller nått, jag själv tycker han är as schysst. Men vill inte att min mamma ska gå och ogilla honom liksom..och ogilla att jag är tsm med han. Hur ska jag göra..vill inte att hon ska "bli ledsen" men de är väll mitt val detta eller?
Kram! Hjälp..

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.10.2014
Hej, jag vet ungefär vad du går genom. Jag hade också nån kille i tiderna som min mamma inte gillade. Nu så här i efterskott kan jag lite förstå varför hon inte gillade honom. Han var inte någon svärmorsdröm, men jag tyckte han var häftig ;)
Nu vet jag ju inte orsaken till varför din mamma inte gillar den här killen. Det är ju väldigt synd om du skulle ha rätt i dina farhågor.Man tycker ju att vi alla idag skulle veta att det finns alla sorter av oss, oberoende av vilken färg vi har eller vilket ursprung vi har. Det finns bättre och sämre av oss alla. Det kan ju hända att det bästa skulle vara om du ordnade en träff mellan din mamma och killen. Låt den träffas och lära känna varandra. Det kan ju hända att din mamma har dåliga erfarenheter från förr av människor från andra länder, eller nåt. Du måste låta henne få se vilken fin och bra kille han är.
Om hon får lära känna honom och se er tillsammans kan det mycket väl hända att hon ändrar åsikt.
Men du har alldeles rätt i att detta är ditt val. Det är du som ska leva ditt liv, ingen annan. Man ska inte leva sitt liv på ett sätt som bara är till för att glädja andra, det vinner ingen på.
Jag håller tummar och tår för att allt ska bli på bästa sätt för er <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna