Pappan som ja aldrig haft
31.01.2016
Hej!har domhär senast vikona mådd jättedålit osv,hatar att va hem och hatar papp,fö några vikor san så håka ja att ja int har na minnen från papp från barndomen,han ha aldri gjort nå för me,och vi talar knappt osv,han ha aldri vari där fö mej å han e int en papp för mej, he ba värkar som att an har tid me all förutom me å verkar hat me, dehär fick me ti va arg,lessen,förvirra så ja vet int hu ja ska fortsätta? Deeznutz

Ungdomsinformatören Jenny svarar
04.02.2016
Hej Deeznutz!
Inte kul att höra att du är arg, ledsen och förvirrad, men bra att du skrev till oss om dina känslor eftersom det är viktigt att du inte lämnar ensam och grubbla. Alla måste få lätta på sitt hjärta ibland!
Du säger att du inte minns att dina pappa skulle ha gjort något för dej nånsin och du känner att din pappa inte har tid att ge till dej. Hurdan är er relation annars -byter ni ändå några ord dagligen eller? Tror du att du skulle kunna berätta om dina känslor för honom? Kanske fråga om ni kan fara och golfa eller bowla nån dag? ...Jag menar att han kanske inte alls vet hur du känner, kan hända att ni bara har fastnat i ett gammalt mönster så att båda gör egna saker och inte umgås med varandra...det är svårt att ändra på ett beteende som har fortsatt länge och det kan kräva att en av er bryter sönder det gamla mönstret. Jag vet inte vad din pappa "har varit" då du var liten (varför du inte har minnen av honom från barndomen), men jag skulle ändå tro att han bryr sig om dig fast han nu inte tycks säga det högt eller visa det på ett sätt som du skulle önska! (kanske han inte är så bra på att visa sådana känslor) Om ni kunde hitta på något tillsammans, kunde ni få ett bra tillfälle att prata med varandra med det samma. Försök säga till honom att du skulle vara glad om ni kunde göra något tillsammans och att hans stöd är viktigt för dej. Kan ju hända att han bara inte har håxat på det?!  Att du säger det till honom, kan få hans ögon att öppnas på ett helt nytt sätt.
Jag vet inte hela er situation och inte heller varför du känner att din pappa hatar dig, men om ni har rn riktigt dålig relation så önskar jag att du kontaktar oss på nytt så vi kan fundera tillsammans på vem du kan prata med så att du inte behöver må dåligt! Om du har någon annan, som tex. din mamma eller ett syskon som kan stödja dig med det här, prata gärna med hen också.
Hör av dig!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny