Sova över
03.12.2015
Mina föreldrar låter mig inte sova över hos min flickvän för att de tror vi ska ha sex men det ska vi inte. Vad ska ja göra? Lol

Ungdomsinformatören Jenny svarar
07.12.2015
Hej Lol!
Föäldrarna är sådana så de oroar sig lite av allt och då man funderar lite på saken ur deras synvinkel, är det inte alltid så konstigt, men i varje fall så vill de säkert bara det bästa för er och hoppas kanske inte på att ni ska bli föräldrar ännu då ni är så unga som ni nu är...att få barn innebär ett stort ansvar och det kan ju hända att de nu endast handlar enligt sina egna erfarenheter och kunskaper (vad de själv varit med om och har hört) och förstår därför inte att de kan lita på er fast deras egna teorier och erfarenheter inte pratar samma språk.
Tror du att du skulle få ta din flickvän hem till dig över natten -då skulle de kanske känna att de har lite bättre "kontroll" över er? Du säger att meningen inte är att ha sex, utan kanske att bara vara tillsammans och nära varandra, så det är väl ingen skillnad då fast ni skulle vara i rummet brevid dem eller sova i vardagsrummet i en bäddbar soffa. Tror du att du skulle kunna fråga av dina föräldrar vad de skulle tycka om det? Genom att visa att de kan lita på er, får ni kanske vara mera på två med tiden. Kanske du och din flickvän kan prata med dina föräldrar tillsammans? Är det så att det skulle vara helt okej för hennes föräldrar? Kanske era föräldrar också kan diskutera saken med varann? Jag hoppas att ni kan prata så ni kan förstå varandras synvinklar bätte och komma till en lösning som alla blir nöjda med.
Med vänlig hälsning,ungdomsinformatören Jenny