Ta hem honom?
24.05.2015
Hej jag har träffat en kille ni i lite mer än en månad. Han verkar verkligen hur underbar som helst, han är dock blyg när han ska prata med nya människor vilket gör att jag inte "vågar" ta med honom hem då min förra kille var väldigt social med allt och alla och min familj uppskattade verkligen de, och älskade verkligen honom. Därför gör detta mer väldigt orolig då dessa killar är så olika varandra.
Och är så orolig va dom ska tycka om honom. Han är hur snäll som helst!
Min bror som är två år yngre än mig sa idag :"ska du verkligen ta hit honom? Du kan inte ta hit honom han verkar konstig"
Och de gjorde så fruktansvärt ont i hela mig när han sa de och tror inte han är medveten om de heller. Min bror har ju då inte träffat honom på riktigt, men han har stått med i typ 1 min när vi pratat i telefon och min bror tyckte då min "kille" var "torr". Vet inte vad jag ska göra, då jag vill vara med honom men vågar inte ta hem honom hit. Han är även osäker i sig själv och vill att alla ska tycka om honom.
Vad ska jag göra? Hjälp. Orolig

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.05.2015
Hej, du ska helt klart presentera honom för din familj. De kommer att gilla honom eftersom du gillar honom. Om du är orolig kan du ju faktiskt prata med din familj före och förklara att din nya kille är annorlunda som person än din förra. Säg att han är lite blyg och inte så pratsam, men att du verkligen älskar honom och vill vara med honom och att du hoppas att de ska kunna ta emot honom med öppna armar. Säkert kan det vara lite ovant för din familj att vänja sig vid att du nu har en ny kille. Du skriver ju inte hur länge sen det tog slut med den förre och inte heller hur läng ni var tillsammans. Men det har varit och farit, nu är nya tider och din familj älskar dig och vill att du ska ha det bra, så de kommer nog att välkomna din nya kille till familjen :)
Om du tycker kan du ju ta ett extra snack med din bror så han också förstår att du menar allvar med den här killen och att du blir ledsen om nån/han säger dumma saker om din kille.
Sen kan du ju säga till din kille att han ska ge din famlij en chans, att de kanske behöver få lite tid på sig att vänja sig vid honom, men att de nog kommer att gilla honom. Efter att de träffats ska du komma ihåg att säga om den ena har sagt något bra och snällt om den andra, om någon sagt det motsatta behöver du ju inte säga det ;)
Kommer att gå bra det här <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna