Man ser sidan med även byxor på och är helt skrynklig
28.02.2023
Hej. Jag är en tjej på bara 11 vintrar och jag har fortfarande inte haft min mens ännu. Men jag ornanerar typ varge dag, vet inte om det har något med saken men min sida är jätte skrynklig hela tiden. Jag tycker det är jätte pinsamt även att jag vet att det är vanligt att ha en skrynklig slida. Men man ser den även fast jag har trosor. Det går in liksom och inget hjälper. Båda grejerna är SUPER Pinsamt. Snälla hjälp! Finns det någonting jag kan göra mot dehär grejerna.
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
02.03.2023
Hej,
För och främst vill jag berätta för dig att alla slidor och snippor är skrynkliga, det är så de ser ut! Många veck, och blygdläppar som kanske hänger lite utanför. Så ser ett underliv i form av snippa eller slida ut! Du ska öva dig på att vara stolt över ditt fina underliv, inget alls du ska skämmas över! Och att du onanerar varje dag har inget med din mens att göra, så fortsätt onanera så mycket du vill, så länge det känns skönt och bra!
Mensen kommer i olika ålder för alla, 11 år är faktiskt en ganska tidig ålder att få mens. De flesta brukar vara 12-14 år när de får sin första mens! Så att du inte fått din mens ännu är absolut inget konstigt!
Om du fortfarande känner dig lite orolig, eller skulle önska få prata med någon, så kan du kontakta din närmaste ungdomsmottagning!
Kram!
Malin