Varför är biltvätt billigare på natten?
23.02.2023
Hej! Jag har alltid undrat varför biltvätt är billigare mellan 22-06 på natten. Jag har sökt överallt men inte hittat något svar jag skulle vara tacksam om ja skulle kunna få ett svar här. Jag har hört att det är för att dom tvättar borstarna på morgonen så dom är smutsiga på natten stämmer det? Hampus
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
02.03.2023
Hej!
Jag ringde en biltvätt i Vasa och konsulterade dom i den här frågan. Jag fick som svar att det handlar om ett specialerbjudande. Precis som att vissa ställen har happy hour, t.ex. så har vissa kaféer ibland billigare kaffe vissa dagar eller på vissa tidpunkter. Eftersom det är väldigt få människor som tvättar sina bilar på natten så är det här specialerbjudandet ett sätt att locka fler kunder. Jag kan även tänka mig att biltvätten föredrar att kunderna använder deras tjänster på natten eftersom den kanske medför mindre kostnader för dom (mitt eget antagande). Så nej, vad jag har förstått har erbjudandet inget med borstar att göra.
/Stinke och Rosanna