Duschning tillsammans med en tjej kompis hemma hos vandra?Hur myser man med en tjej kompis hemma hos
19.06.2025
Hur duschar man tillsammans med en tjej kompis hemma hos vandra?Hur myser man tillsammans med en tjej kompis hemma hos vandra? D.h

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.06.2025
Hej,
Jag antar att det du avser med "tjejkompis" är någon typ av friends-with-benefits förhållande där ni trots allt är mer än enbart vänner? Det finns inga generella regler som skulle gälla för alla sådana förhållanden utan alla "regler" är helt enkelt överenskommelser som man själva kommer fram till beroende på vad var och en är bekväma med. Vissa kanske inte alls är bekväma med att en partner/kompis duchar hemma hos dem, medan andra tycker att det är mysigt att duscha tillsammans eller att partnern hoppar i duschen. Det är någonting man får höra sig för om så att man kan ta reda på vad just den personen känner.
Samma sak gäller att mysa i största allmänhet. Jag vet ju inte vad det är för typ av relation ni har, och inte heller vad du/hon önskar att det skulle vara. Så bäst är det alltid att fråga direkt av personen instället för att försöka gissa sig fram. I all synnerhet då det gäller förhållanden där man inte "är ihop" på ett traditionellt sätt så är det viktigt att man kan vara ärlig med vad man vill ha och vad man kan erbjuda, så undviker man att i misstag gå över andras gränser eller göra bort sig.
Hälsningar
Tessi