han
19.12.2015
Hej! Nu eri så, jag e kär (surpriseee!) å ja sku vila berätt åt a, å ja sku våg, men javejt int hu a sko ta e. Tror kaverina hans misstänker att jae kär i a.
Har no chatta me a å träffa a.
Hu kan ja få a ti håka e liti såde sneekyt? jadå..

Ungdomsinformatören Sanna svarar
22.12.2015
Hej kära jadå..
Ljuvligt att du är kär <3
Det är ju svårt att veta detdär hur man ska gå tillväga. Ska man berätta, eller ska man spela lite svårfångad? Ibland är det ju bäst att säga som det är, men ibland kan man ju skrämma bort någon också om man är alltför direkt. Det beror så på hur en person är. Men om ni har chattat och kanske också pratat IRL så är ni ju nog ändå rätt så långt på väg. Har du fått några vibbar från honom? Har han alls visat något om vad han känner? Egentligen borde du nog vänta och se ifall du får något gensvar innan du börjar bekänna dina känslor för killen i fråga. Men om han verkar gilla att chatta med dig, ser glad ut när ni träffas osv så kan det ju hända att han är lite blyg och inte kommer igång riktigt. Såklart kan du ju lite hinta att du gillar att chatta med honom, att han verkar vara en så trevlig typ osv och se hur han reagerar. Om jag var du skulle jag inte blotta mig helt och hållet ifall han inte känner likadant. Killar i den åldern kan bli super jobbbiga och retas om de märker att nån tjej gillar en av dem och så börjar de pina och plåga den stackars killen så fast han skulle vara hur kär som helst i tjejen i fråga så vågar han inget annat än att låssas vara oberörd. Killar i den åldern är såååå rädda att mista ansiktet (tjejer också för den delen, och det gåller väl i och för sig hela livet, vi vill skydda oss och inte bli sårade). Men å andra sidan måste man ju våga lite för att kunna vinna också, en balansgång det där :)
Vi har ju skrivit en hel del om hur man flirtar och lite hur man vet om nån är intresserad av en och sånt där, om du inte redan läst det så hittar du det HÄR.
Det skulle ju vara bra om det ordnades nån tillställning nu under julen som ni kunde träffas på. Men om inte annat så kanske du kan föreslå för honom och hans gäng att hänga med ert gäng och så hittar ni på något. Fara till stan på bio, eller på pizza, eller så kanske ni har något ställe där ni brukar hänga då kan du ju fråga lite i chatten om han tänkt komma dit :)
Man får vara lite smart när det gäller killar ;)
Lycka till!!!
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna