hej decibel
18.11.2021
jag behöver hjälp att bestäma mig för om jag ska stana hema eller fa till villan om jag far jag till villan ser jag mina vänner som jag ser bara 1 gång i månaden men de skulle kosta mer men om jag stanar hema so kan jag fara med mina andra kompiaar på en fest i morgon kväll 19 /11
snälla hjaälp mig att bestema björntjejen

Ungdomsinformatör Kix svarar
19.11.2021
Hejsan!
Tack för din fråga :) Vad roligt att du har så många vänner att välja att vara med!
Ibland kan det vara svårt att bestämma såna här saker, för att man kanske är rädd att "välja fel" och missa något roligt. Men man måste försöka tänka att oavsett hur man väljer så kommer man att missa nåt, och oavsett hur man väljer så kommer det säkert ändå bli roligt bara det är nåt som man vill göra :) Och det låter ju som att du VILL göra båda. Så med andra ord tror jag det kommer bli bra vart du än far.
Här finns några saker du kan tänka på när du väljer:
- Finns det några av dina vänner som du saknar mera än de andra, och därför vill träffa mer?
- Du säger att det kostar mera om du far till villan, har du råd med det just nu?
Ifall du verkligen inte känner att det spelar någon större roll vart du far (alltså att du vill träffa båda gängen lika mycket), så skulle jag säga att du far till dem som frågade först :) Då slipper du fundera så mycket, och om de andra frågar varför du inte kom till dem så kan du bara säga att det hade varit jättekul men att du hade hunnit boka in den andra grejen innan de frågade.
Ha en kul kväll!
Kram, Kix