Hitta vänner online
27.10.2015
Hej! Är ganska ensam och skulle vilja ha vänner att chatta med men vet inte vart jag ska vända mig. Kan ni ge några tips på hemsidor (helst engelska) där man kan skaffa vänner med liknande intressen? :) ensam

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.11.2015
Hej kära ensam
Va trist att du känner att du är ganska ensam. Alla vill vi ju ha vänner och mår också bra av att ha folk omkring oss. Jag skulle ju önska av hela mitt hjärta att du hade vännerna IRL runt omkring dig. Men man behöver ju inte ha ett överflöd av vänner, bara man har en eller två. Att sen hitta vänner online och gärna på engelska är ju en super idé. Du vidgar dina vyer och får öva på engelskan på samma gång. Men som alltid när man rör sig på nätet så ska du ju vara försiktig. Låt ingen övertala dig att sätta ut foton av dig själv som inte tål dagsljus mm sådant kan komma att förstöra massor fast det går 10-tals år.
Jag sätter nu med tips på ställen på våra sidor där du kan läsa mera om vänskap och hur man hittar nya vänner, kolla HÄR. Läs alla tre sidorna, fler tips och ännu fler tips.
Om man spelar nåt online spel kan man ju hitta andra spelare där på chatten som man vill ha mera kontakt med, kan vara ett sätt att hitta nya vänner.
Här hittade jag några ställen du kan kolla på:
http://www.interpals.net/
http://www.worldfriends.com/welcome
Jag håller tummarna för att du hittar nån passlig att börja skriva med.
Hör gärna av dig igen <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna