Internet vän
01.11.2017
Hej! Jag är en 13 årig tjejj. Alla mina vänner har internetkompisat.. så jag undrar hur jag kan hitta någon som jag klickar med? Hello

Ungdomsinformatör Ida svarar
06.11.2017
Hejsan!
Om du vill hitta kompisar på nätet skulle jag föreslå att du tar kontakt med någon via t.ex. Instagram eller Facebook (eller någon annan some som du använder). De finns även de som har ut sin Snapchat på Instagram så varför inte ta kontakt via Snapchat. Via Instagram ser man bra (om inte personen är privat) på en användares flöde vilka intressen hen har. Kanske du börjar prata med någon som har liknande intressen som dig? På så sätt kanske du hittar en internetkompis som du klickar med.
Du kan fråga dina kompisar, hur de har fått kontakt med sina kompisar på nätet. De handlar om att vara modig och våga ta kontakt med andra för att hitta nya vänskaper. Lycka till! :)
Hälsningar Ida