konstiga signaler
21.01.2015
Hej, jag är rätt förvirrad av en killes signaler.
Si, jag har känt honom kanske ett halv år nu.
De första månaderna va han jätte flirti me mig, laga armen runt om mig och lade händerna var han nu ville (alltså int på bröst o he utan på midjan osv) Sedan då ja va på en dans där han va me så va han på andra flickor.
Hade armen runt om dem och fingra.
Så hålld han på me många.
Enligt mig va de int såde sexuellt utan mera vänskap med en gnutta 'såhär gör par när de e ihop men sen sa min vän att hon känd sig som ett objekt (han hadd vari på henne) så börja ja funder att va e de rikti han vill?
Sedan kom han tbx ti mig.
Han e ett år äldre än mig.
Fö som han e jätte snäll osv. Som en helt normal kompis.
Tror ni att han har nån baktanke elä har han ba de som personlighet?
Nu låter e nästan som om han sku va player men då han e jätte snäll o roli osv. Sommarjobbar med barn o ja...
Va tror ni??
förvirrad
Praktikanten Sabina svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.01.2015
Hej förvirrad!
Jag kan förstå att det känns förvirrande, nu är det ju svårt att säga vad han känner och tänker. Ibland kan det ju tolkas på flera sätt, men jag tycker att du skall vara lite på din vakt så att du inte blir sårad. Utav din fråga så tar jag det som att ni inte är ihop utan är kompisar och det skulle ju vara bra om du skulle prata med honom och fråga vad han har för känslor och sen berätta vad du har för känslor. Jag tycker inte du skall acceptera att han är med andra ifall ni har nått på gång eller är ihop. Men om ni bara är kompisar så är det ju en annan sak. Det jag skulle råda dig är att ta reda på vad ni känner för varandra och sen berätta åt honom hur det känns för dig om han flirtar med andra på samma gång som han flirtar med dig. Du skriver att han är snäll så då tror jag nog att det går bra att prata med honom. Det finns olika förväntningar i ett förhållande och det är viktigt att man kommer överrens med vad som är okej och vad som inte är okej. Här kan du läsa mera om detta.
Ta hand om dej och kom ihåg att du är värdefull och värd endast den bästa.
Kram Praktikanten Sabina och Ungdomsinformatör Liselott