Ofredad
02.01.2023
Min kompis (killkompis) som är några år äldre än mig och. Vi har kännt varandra flera år så på juldagen då vi va på en offentlig fest här så tjade han om att ja ska åka hem till honom m.m rörde mig opassluga ställen.
Vill tillägga att jag sa att ja har en annan kille vilket e sant.
När ja kom ti festen sa ja till honom jae här endast för den killen. De är lite bekanda..
En till sak ja funderade på är att hur hanterar man om en kille fejkar att han är kär i en å sen gör kompisarna narr av en? Tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2023
Hej,
Jag tycker att du gjorde alldeles rätt som gjorde det helt klart för hono att du inte är intresserad. Om Han är/var intresserad av dig så har han förstås rätt att säga det, men ingen människa har rätt att röa vid en om man inte själv ger sitt samtycke till det.
Man kan egentligen inte påverka så mycket vad andra människor gör, utan bara det man gör eller säger själv. Så det är svårt att ge något exakt svar vad man kan göra om en kompisar gör narr av en för någonting, men det är ju möjligt att de mest avsåg det som en kul grej. Det innebär inte att man själv måste finna sig i det utan då är det bästa kanske att man gör klart för dem att man själv inte tycker att det är roligt, och att man vågar säga ifrån då någonting går över ens gräns.
Hälsningar
Tessi