*Vänner 2
22.09.2016
Hej!
Ställde frågan https://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/relationerna/kompisarna/vannee.
När jag för kanske en månad sen lade ut min snapchat på instagram så var det en som addade mig på snapchat. Hon är ett år äldre än mig och vi går i skola i samma byggnad, men inte i samma skola.
I somras kanske så började hon följa mig på instagram och jag visste då inte alls vem det var, men efter att ha kollat hennes instagram fick jag reda på att hon åtminstone bor i samma stad som jag, och i höstas när skolan började igen så såg jag henne i skolan. Och idag när jag var vid gymmet såg jag henne där, så högst antagligen tränar vi vid samma gym. Nu funderade jag ifall jag ska börja snappa med henne o fråga om hon vill lära känna/hitta på något.
Jag har heller inte tid med några nya hobbyer trots att jag verkligen skulle vilja börja med något nytt, har fullt upp med skola och kvällsjobb, och jag gymmar 4 gånger/vecka o rör på mig mer eller mindre varje dag. Och om jag skulle börja med en ny hobby skulle det nog vara något idrottsrelaterat, och jag tränar redan en hel del.
Tilläggsrutan!

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.09.2016
Hej, helt klart ska du ta kontkt till den här tjejen. Hon har ju redan visat att hon vill ha kontakt med dig :) Det skulle ju vara helt super om ni tex kunde träna tillsammans och kanske ta en kaffe eller nåt efter. Ni har säkert flera gemensamma intressen och känner säkert samma människor. Det här kan vara ett jätte bra sätt för sig att hitta en ny kompis som kan leda till att du får många nya vänner. Jag ser inte att det skulle finnas något dåligt i att du åtminstone gör ett försök.
Det jag läser i hemliga rutan gör att jag verkligen tycker att du bör skaffa nya kompisar. Otroligt barnsligt och omoget att dissa någon sådär. Ingen annan hade tyckt att det var ok om det hade riktats mot dem. Bra att du sa till :)
Tur att du ändå hittade sällskap så att det inte blev en totalt bortkastad kväll. Hoppas du kan forstätta hålla kontakten med de som du åkte med. Vi har skrivit många bra sidor om hur man hittar nya vänner mm du kan läsa dem HÄR, HÄR. och HÄR.
Många varma kramar och hoppas du nu redan haft kontakt med den där tjejen :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna