Ångest
24.12.2020
jag var inte på en sida som heter omegle där man chattar med random människor. så var det en kille som sa "slit your wrists" till mig och jag blev jätte förvånad och skippade personen och mina kompisar som jag samtidigt pratade med i ett annat samtal frågade mig vad han sa och jag sa att han sa "slit your wrists", vad jag inte visste var att omegle automatiskt matchade mig med en ny engelsktalande person som hörde mig säga "slit your wrists" och trodde säkert att det var till honom och nu har jag ångest och skuldkänslor. han skippade mig på direkten och jag vet inte om han hörde mig eller inte. Jag är bara så rädd för att han typ kommer ta livet av sig pga att jag sa det där ): isf har jag typ "blod på mina händer" eller vad man brukaf säga. JAG MENADE VERKLIGEN INTE ATT SÄGA DET NÄR HAN HÖRDE Lo

Ungdomsinformatör Kix svarar
28.12.2020
Hej!
Tack för din fråga. Ledsamt att höra att du behövde höra någon säga nåt sånt (bra att du skippade personen genast), och att det gick fel i misstag sen. Du är fin som bryr dig om andra, och det är klart att det känns jobbigt att inte veta om man sårat någon annan. Men du ska inte oroa dig, likadant som du ännu lever fastän någon sjuk person sa så åt dig, så lever nog också den som råkade höra dig säga det. Det behövs mer än en kort interaktion med en främling på internet för att pusha någon över såna gränser.
Det som verkar ge dig mera ångest än att ha hört orden är ju att ha sagt dem själv, så även om det påverkade dig negativt att höra dem så är det inte den värsta känslan du känner. Personen i andra ändan så hörde det kanske och fick samma "wtf"-känsla som du i början men kunde säkert skaka av sig det på grund av att "det finns ju så många konstiga personer på internet" - och speciellt på såna här randomiserade anonyma chattar kan man stöta på allt möjligt (så det är bra att vara försiktig och ta allt med en nypa salt).
Du ska inte känna någon skuld över nåt för det var ju i MISSTAG och du var upprörd av det som nyss hänt, vilket är förståeligt. Med personen som kom in sen i chatten så är det dessutom mest troligt att han hörde/såg att du var i ett samtal med andra personer genom att du sa andra ord än bara de tre hemska. Han kanske kom in när du var i mitten av en mening och märkte att du inte gav honom någon direkt uppmärksamhet = inte pratade med honom. Det kan vara därför han avslutade, för att du redan verkade upptagen i ett annat samtal.
Försök att förlåta dig själv, det var ju i misstag och misstag händer <3 Du bär ingen skuld till nåt.
Kram, Kix